Veelgestelde vragen over de boeking
Hoe laat mogen we arriveren?
Onze B&B Units zijn op de dag van aankomst beschikbaar vanaf 14.00 uur.
Tot hoe lang mogen we blijven?
Op de dag van vertrek mag u tot 11.00 uur in de B&B Unit blijven.
Is er een vroege check-in of late check-out mogelijk?
Ja, dat kan, weliswaar alleen buiten het hoogseizoen en indien er geen gasten vertrekken op uw aankomstdag of nieuwe gasten arriveren op uw vertrekdag. Dat kunnen wij dus niet garanderen tijdens uw boeking. Deze gasten kunnen namelijk later boeken dan uw aanvraag binnenkomt. Wij laten het u weten als dat het geval blijkt na uw boeking. Voor een vroege check-in of een late check-out rekenen wij overigens €30.
Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?
Nee, wij hebben voor u een gratis set badlakens. Voor de wellness en het zwembad bieden wij u hamamdoeken aan.
Hoe verloopt de betaling?
Wij vragen u vooraf te betalen tenzij anders is overeengekomen tijdens de boeking. Bij vooruit betalen verzorgen wij voor uw betaling een betalingslink.
Ik heb een voorkeur voor een van de units, kan ik die boeken?
Natuurlijk kunt u bij de boeking aangeven welk huisje u het liefst bezet. Wij doen ons best u daarin tegemoet te komen. Helaas kunnen wij door onze planning het niet altijd garanderen dat u ook daadwerkelijk in het huisje van uw wensen terecht komt.
Waarom word ik opgenomen in het nachtregister?
Uw verblijf wordt met uw naam, woonplaats, ID soort en ID nummer opgenomen in het nachtregister. Dat is een wettelijke vereiste waaraan een B&B moet voldoen.
Waarom moeten wij toeristenbelasting betalen?
Alle gasten die (in ons geval) niet uit de gemeente Gilze en Rijen komen, betalen toeristenbelasting. Dat is een belasting die een-op-een betaald moet worden aan de gemeente. Eens per jaar krijgt onze B&B een aanslag voor het gehele jaar. Dan moeten wij die belasting dus van alle gasten van buiten onze gemeente, ongeacht leeftijd, in een keer betalen. Wij verdienen daar niets aan.
Mogen wij onze hond meenemen?
Huisdieren zijn niet meer toegestaan. Helaas hebben wij daar vervelende ervaringen mee met een fikse financiële schadepost. Super jammer natuurlijk want wij zijn zelf ook enorme dierenliefhebbers.
Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?
Nee, wij hebben voor u één gratis set douchelakens voor uw verblijf. Voor de wellness bieden wij u hamamdoeken aan. Mocht u langer dan 3 dagen bij ons verblijven dan bieden wij u op verzoek een nieuwe badset aan. Wilt u meer handdoeken e.d. dan rekenen wij daar een meerprijs voor. Voor het zwembad neemt u uw eigen standlakens mee.
Kunnen wij korting krijgen?
Alleen terugkerende (niet zakelijke) gasten genieten in 2026 van 5% korting als waardering. Dit geldt vanaf de tweede boeking ongeacht de hoeveelheid nachten. Elk jaar bepalen wij opnieuw welke geste we voor onze trouwe gasten hebben.
Veelgestelde vragen over het ontbijt
Is het ontbijt ingegrepen?
Ja, wij serveren tussen 9.00 en 9:30 uur een zeer uitgebreid (vegetarisch) ontbijt met verschillende soorten brood, beleg, fruit, zuivelproducten en zoete verrassingen.
Serveert u ook een glutenvrij, lactosevrij, zout- en suikervrij ontbijt?
Ja, tijdens uw boeking kunt u uw wensen duidelijk maken. Op verzoek verzorgen wij voor u een ontbijt naar uw specifiek wensen. Indien deze producten duurder ingekocht worden, rekenen wij een meerprijs per persoon.
Ik heb speciale ontbijtwensen, kan ik dat aangeven?
Natuurlijk mag u uw wensen kenbaar maken. Wij doen er alles aan om aan uw verzoek te voldoen. Als u bijvoorbeeld allergisch bent of liever bepaalde producten niet eet, dan houden wij daar rekening mee. Indien deze producten duurder ingekocht worden, rekenen wij een meerprijs per persoon.
Waarom rekent u voor speciale ontbijtwensen soms een extra toelage?
Dit heeft alles te maken met de hogere inkoopkosten. Helaas wordt er voor speciale producten meer berekend door de producenten. Omdat een B&B kleinschalig is hebben wij geen voorraad zoals hotels en moeten wij producten apart, per persoon, inkopen. Dat dwingt ons helaas om die kosten door te berekenen. We doen natuurlijk altijd onze uiterste best dit te voorkomen of tot een minimum te beperken.
Veelgestelde vragen over de wellness
Welke Wellness faciliteiten heeft B&B Rimpelaar N°71?
Wij werken met Wellness Arrangementen. Deze kunt u terugvinden op onze homepage.
Waarom is Wellness niet gratis?
Wij willen dat iedereen van onze B&B kan genieten. Ook mensen die niet van de sauna of jacuzzi houden. Daarom bieden wij arrangementen aan. Zo kunt u kiezen wat u fijn vindt en betaalt u alleen als u gebruik maakt van de wellness. Dan de prijs: Voor iedereen zijn de energieprijzen enorme gestegen. Het aanbieden van Wellness activiteiten is een dure aangelegenheid geworden en kan helaas niet (meer) gratis. Door de hoogoplopende energiekosten ligt die tijd helaas ver achter ons. Daarnaast vraagt het noodzakelijke onderhoud veel om altijd optimaal te kunnen genieten.
Waarom zit er een planning en maximale gebruikerstijden aan het gebruik van wellness.
Wij hebben twee B&B units. Vaak met gasten die elkaar niet kennen. Wij willen iedereen 100% privacy bieden tijdens het wellness gebruik. Om dit te kunnen plannen hanteren wij een planning die leidend is. Uw mag natuurlijk uw voorkeur aangeven. Daar proberen wij zoveel als mogelijk rekening mee te houden.
Veelgestelde vragen over annuleren & huisregels
Waarom hanteren jullie annuleringsvoorwaarden?
Het runnen van een B&B is een passievolle aangelegenheid. Kleinschalig en maatwerk. Anders dan in het grote hotelwezen waar de wet van de grote getallen geldt, en annuleringsvoorwaarden de gewoonste zaak van de wereld zijn. Met liefde en aandacht stellen wij alles in het werk om u van de beste en persoonlijke service te voorzien. Als u besluit om niet te komen, dan kan er iemand anders genieten van de vrijgekomen overnachting en wellness. Hoe dichter u bij de aankomstdag annuleert hoe groter de impact voor ons als B&B. Daar zijn onze annuleringsvoorwaarden op afgestemd. Daarom vragen wij om uw compassie en medewerking. Indien u onverhoopt pas op het laatste moment kunt annuleren, kunt u een beroep doen op uw (doorlopende) reisverzekering.
Waarom accepteer ik bij boeken ook meteen de algemene huurdersvoorwaarden en huisregels?
Als B&B is het belangrijk dat we iedereen van de juiste dienstverlening kunnen voorzien. Voorwaarden en huisregels maken het voor iedereen gemakkelijker om rekening met elkaar te houden. Zowel voor uzelf, als voor medegasten en ons als B&B-eigenaren.
Veelgestelde vragen langere verblijven
Wij willen een paar weken/maanden naar jullie BB komen?
Er is zeker een mogelijkheid om een langere tijd in onze B&B te verblijven. Volgens wet- en regelgeving, mogen wij onze B&B maximaal 3 aaneengesloten maanden verhuren. In het voor- en naseizoen is dat voor ons geen enkel probleem zolang de planning dat toelaat. Vaak is dan direct de vraag hoeveel goedkoper dat is. Wij kunnen u zeggen dat om veel redenen wij niet veel aan de prijs kunnen doen. Het energieverbruik blijft immers hetzelfde, en juist bij langdurige verblijven, heeft dat gevolgen voor de kwaliteit van het huisje op zich. Daarnaast, als wij voor lange tijd onze B&B-agenda dichtzetten, betekent dit dat andere gasten langere tijd niet kunnen boeken. Dat heeft weer tot gevolg dat wij niet kunnen doen waarvoor wij de B&B gestart zijn, namelijk korte verblijven aanbieden met luxe faciliteiten. Dat heeft weer het gevolg dat er geen mond-tot-mond reclame op gang wordt gebracht en wij tijdens en na uw verblijf dit middels andere dure reclamemiddelen op peil moeten houden. In het hoogseizoen wordt daarom een langere verhuur dan drie weken niet gehonoreerd.