Meest gestelde vragen

Veel mensen stellen ons vragen, die we voor u vast hier hebben beantwoord. Natuurlijk mag u ons altijd benaderen als u extra informatie nodig heeft. Op al onze verblijven, zijn onze algemene huurdersvoorwaarden van toepassing. 

Verblijf

Hoe laat mogen we arriveren?

Onze B&B Units zijn op de dag van aankomst beschikbaar vanaf 14.00 uur.

Tot hoe lang mogen we blijven?

Op de dag van vertrek mag u tot 11.00 uur in de B&B Unit blijven.

Is er een late check-out mogelijk?

Ja, dat kan indien er geen nieuwe gasten zijn op uw vertrekdag. Dat kunnen wij dus niet garanderen tijdens uw boeking. Deze gasten kunnen namelijk later boeken dan uw aanvraag binnenkomt. Wij laten het u weten als dut het geval blijkt na uw boeking. Voor een late check-out rekenen wij €25.

Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?

Nee, wij hebben voor u een gratis set badlakens. Voor de wellness bieden wij u hamamdoeken aan. 

Hoe verloopt de betaling? 

Wij vragen u voor af te betalen tenzij anders overeengekomen. Wij verzorgen voor uw betaling een betalingslink. 

Waarom word ik opgenomen in het nachtregister?

Uw verblijf wordt met uw naam, woonplaats, ID soort en ID nummer opgenomen in het nachtregister. Dat is een wettelijke vereiste waaraan een B&B moet voldoen. 

Mogen wij onze hond meenemen?

Huisdieren zijn niet meer toegestaan. Helaas hebben wij daar vervelende ervaringen mee met een fikse financiële schadepost. Super jammer natuurlijk want wij zijn zelf ook enorme dierenliefhebbers.

Waarom moeten wij toeristenbelasting betalen?

Alle gasten die (in ons geval) niet uit de gemeente Gilze en Rijen komen, betalen toeristenbelasting. Dat is een belasting die een-op-een betaald moet worden aan de gemeente. Eens per jaar krijgt onze B&B een aanslag voor het gehele jaar. Dan moeten wij die belasting dus van alle gasten samen in een keer betalen. Wij verdienen daar niets aan. 


Ontbijt

Is het ontbijt ingegrepen?

Ja, wij serveren tussen 8.00 en 10.00 uur een zeer uitgebreid ontbijt met verschillende soorten brood, beleg, fruit, zuivelproducten en zoete verrassingen.

Serveert u ook een glutenvrij, lactosevrij, zout en suikervrij ontbijt?

Ja, op verzoek verzorgen wij voor u een dergelijk ontbijt. Omdat deze producten duurder ingekocht worden, rekenen wij €9 per persoon.

Ik heb speciale ontbijtwensen, kan ik dat aangeven?

Natuurlijk mag u uw wensen kenbaar maken. Wij doen er alles aan om aan uw verzoek te voldoen. Als u bijvoorbeeld allergisch bent of liever bepaalde producten niet eet, dan houden wij daar rekening mee. 


Wellness

Welke Wellness faciliteiten heeft B&B Rimpelaar N°71?

Wij werken met Wellness Arrangementen. Deze kunt u terugvinden op onze website onder het kopje Bed & Wellness & more. Onder de kalender staan alle mogelijkheden.

Waarom is Wellness niet gratis?

Het aanbieden van Wellness activiteiten is een dure aangelegenheid en kan helaas niet (meer) gratis. In het kader van de hoogoplopende energiekosten ligt die tijd helaas ver achter ons.

Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?

Nee, wij hebben voor u een gratis set badlakens. Voor de wellness bieden wij u hamamdoeken aan. 

Moeten wij badjas en slippers meenemen voor de wellness?

Ja, dat is wel prettig voor uzelf. U kunt een badjas huren voor €8 p.p.. Bij het arrangement Sauna de Luxe is de leen-badjas inbegrepen.

Moeten wij badkleding dragen in de wellness?

Dat moet niet, mag wel. Wij verzoeken u wel altijd op de hamamdoeken te gaan zitten in de sauna. Deze krijgt u in bruikleen van ons.

Waarom zitten er maximale gebruikerstijden aan het gebruik van wellness.

Wij hebben twee B&B units. Vaak met gasten die elkaar niet kennen. Wij willen iedereen 100% privacy bieden tijdens het wellness gebruik. Om dit te kunnen plannen hanteren wij een planning die leidend is. Uw mag natuurlijk uw voorkeur aangeven. Daar proberen wij zoveel als mogelijk rekening mee te houden. 


Annuleren

Visie annuleren

Bed & Breakfast Rimpelaar N°71  streeft continu naar de beste kwaliteit van dienstverlening. Helaas zien wij steeds vaker dat gasten op het allerlaatste moment annuleren. Dat jaagt ons enorm op kosten. Voor uw aankomst ondernemen wij namelijk alles om aan de verwachte standaard te voldoen. Wij verzorgen onze huisjes tot in perfectie en wij kopen onze (verse) producten speciaal voor u in. Daarnaast wordt het huisje speciaal voor u vrijgehouden en kan vaak niet meer doorgeboekt worden als u op het laatste moment annuleert. Helaas zijn wij genoodzaakt annuleringsmaatregelen de treffen. U kunt contact opnemen met uw (doorlopende) reisverzekeraar. Wij vertrouwen op uw begrip. De annuleringsvoorwaarden kunt u vinden op hieronder. Verder gelden onze algemene huurdersvoorwaarden


Voorwaarden annulering en 'no show' 

Annuleringsvoorwaarden

Als u op tijd bent, kost annuleren u niets. Wij hebben immers nog de tijd om het huisje te verhuren en wij doen geen onnodige inkopen. Wij hanteren hierbij onze annuleringsvoorwaarden. 

1. Indien u onverhoopt niet in staat bent geen gebruik te maken van uw reservering, vragen wij u dit zo spoedig mogelijk bij ons te melden zodat wij de daardoor vrijgevallen datum alsnog aan derden kunnen aanbieden.

2. Bij annulering en no show rekenen wij een vergoeding. Deze vergoeding bestaat uit:

  • Tot twee weken voor ingangsdatum van de huur is de annulering kosteloos.
  • Bij annulering binnen 2 weken voor ingangsdatum is 50% van het bedrag als vergoeding verschuldigd.
  • Bij annulering binnen een week voor ingangsdatum is 75% van het bedrag als vergoeding verschuldigd
  • Bij annulering op twee dagen voor ingangsdatum is 100% van het bedrag verschuldigd
  • Bij annulering óp de dag van aankomst zelf brengen wij €45 extra in rekening voor de reeds gemaakte kosten. Indien u de boeking verplaats naar een andere datum vervallen wel annuleringskosten en krijgt u een voucher voor de nieuwe reservering. De factuur voor de reeds gemaakte kosten ontvangt u separaat. 
  • Bij een no show wordt 100% (inclusief gemaakte kosten) per factuur in rekening gebracht

3. Het verschuldigde bedrag dient te worden overgemaakt op het bankrekeningnummer: NL 86 KNAB 0258 6584 60 ten name van Weltevree Colours. U ontvangt hiervoor een factuur. Deze dient u binnen 7 dagen na factuurdatum te voldoen.

4. Wanneer u reeds betaald heeft, en er recht is op teruggave volgens de voorwaarden, dan zal deze evenredig worden terugbetaald.


Corona & Annuleren

Kunnen we reserveren tijdens corona?

Ja! B&B's zijn gewoon toegankelijk voor toerisme. 

Hebben we een QR code nodig?

Nee! Omdat wij het ontbijt serveren op uw kamer hoeven wij geen QR code te vragen. 

Hoe werkt annuleren tijdens Corona?

  1. Wij hanteren de adviezen van de overheidsadviezen en de consumentenbond 
  2. Wij gaan niet meer automatisch over tot gratis annuleren. De algemene annuleringsvoorwaarden gelden vanaf 1 januari 2022 ook bij annuleren door Corona.